Boost jouw business!


Business boost

Boost je business: 8 oktober 2019 in Museum Oud Soest

Leren hoe je een krachtige pitch neerzet over jouw bedrijf? Op zoek naar leads voor nieuwe klanten? Is je bedrijfspresentatie aan een opfrisbeurt toe? Kom dan op 8 oktober naar de Business Boost van Soest Netwerkt.

Van pitch naar nieuwe klant
Na een introductie door Vincent Aalbers en Judithde Pagter oefen je met je eigen pitch: waar sta je voor, wat doe je en naar wie ben je op zoek? Je presenteert je verhaal aan de andere deelnemers, die je niet alleen feedback geven, maar ook namen van potentiële klanten voor jouw bedrijf of andere relaties die jou naar nieuwe klanten kunnen leiden. De ondernemer met de beste pitch wint een prijs en na afloop is er een gezellige borrel.

Tip: neem een stapel visitekaartjes mee.

Aanmelden
Heeft jouw business ook een boost nodig? Laat je inspireren tijdens deze interactieve avond van Soest Netwerkt. Meld je hier aan voor dit evenement.

Soest Netwerkt Business Boost, dinsdagavond 8 oktober, Museum Oud Soest. Inloop vanaf 1930 uur, 2200 uur borrel, 2230 uur einde.

Deel dit bericht

Bekijk meer nieuws

Pitchen 18 februari 2020
Evenement

We gaan pitchen!

Een pitch is geen monoloog, maar het begin van een goed gesprek, zo benadrukken ze bij de Pitch Academy al jaren. Het was ook de boodschap tijdens de bijeenkomst van Soest Netwerkt op 18 februari 2020. Het werd een bruisende, interactieve avond met vol inzichten, waardevolle feedback en humor. De prijs voor de beste pitch ging naar Angelique Dirkse van Ibiza Flags. “Maak een connectie met je publiek” Van verkoop- tot projectpitch en van crowdfunding- tot sollicitatiepitch: pitches zijn er in soorten en maten. Maar ze hebben allemaal hetzelfde doel: een connectie maken. “Het is de kunst een ander binnen korte tijd te enthousiasmeren en nieuwsgierig te maken. Kopen doe je niet binnen één minuut. Maar je beslist wel of je het gesprek met iemand aan wilt gaan”, aldus Judith de Pagter, samen met Hans de Leur en Lisette de Jong organisator van de avond. Duidelijke call-to-action De Pagter benoemde een aantal belangrijke do’s en don’t bij het geven van een pitch. “Verwerk je sterke kanten in je verhaal, focus op de hoofdlijnen en formuleer een duidelijke call-to-action”, illustreerde ze. Houd je aan de beschikbare tijd, mijd vakjargon of moeilijke termen, en dreun je pitch vooral niet op zonder oog voor je publiek. Je houden aan de tijd - 60 seconden tikken wel heel snel weg - is nog best lastig, zo merkten de deelnemers. Ze moesten in kleine groepjes een pitch maken voor producten als een elektrische tandenborstel en zonnepanelen, en gingen daarna aan de slag met de presentatie over hun eigen onderneming. Sprekende voorbeelden Aan originaliteit geen gebrek bij de Soester ondernemers: het publiek kreeg prikkelende vragen voor zijn kiezen en een groepje verzon zelfs een heel nieuw type tandenborstel. Ook de pitches van de individuele ondernemers mochten er zijn, met sprekende voorbeelden en overtuigende argumenten. De prijs voor de beste ondernemerspitch ging naar Angelique Dirkse van Ibiza Flags (www.ibizaflags.nl). Met een verhaal vol wapperende vlaggen en duurzame decoraties wist zij het publiek in een minuut te overtuigen van de kracht van haar bedrijf. Een welverdiende eerste plek, aldus de jury, zeker omdat ze de nieuwe inzichten van de avond meteen had verwerkt in haar pitch. Pitch Academy Meer weten over het geven van een goede pitch? Kijk eens op de website van de Pitch Academy (www.pitchacademy.nl) Bekijk de video en foto's. Videoverslag  Foto's

Actueel

Nieuwjaarsduik Soest Netwerkt: “Het ondernemersdoolhof daagt uit tot zelfreflectie”

Wat heb je liever: 24/7 bereikbaar zijn of een boze klant? Dit was slecht nog maar een van de prikkelende vragen die ondernemers voorgeschoteld kregen tijdens de Nieuwjaarsduik van Soest Netwerk op 8 januari 2020. Zij speelden samen het Ondernemerdoolhof, ontwikkeld door businesscoach Hilde van den Heuvel. “Dit spel heeft me aan het denken gezet”, aldus een van de deelnemers. Het is warm en knus in de bibliotheek van brasserie de Soester Duinen. Bijna twintig ondernemers zitten in groepjes gebogen over een speelbord met pionnen en kaartjes met gekleurde symbolen erop. Op de kaartjes staan vragen die gaan over thema’s die bepalend zijn voor het succes van een ondernemer: strategie, volhouden, doel, analyse, uitvoeren, kern en stilstaan. De deelnemers aan het spel gooien om beurten met de dobbelsteen en beantwoorden daarna een vraag. Bijvoorbeeld of je ideale klant wel of juist niet op je moet lijken. En wat je kunt leren van concurrenten in je vakgebied. Zelfinzicht Het beantwoorden van de vragen leidde tot stevige discussies, lachsalvo’s en vooral: zelfinzicht. Zo realiseerde een deelnemer zich dat een hoger uurtarief niet alleen goed is voor je portemonnee, maar ook bijdraagt aan een overtuigend voorkomen. Een ander besefte dat hij processen alleen goed kan begeleiden als hij ook kennis heeft van de inhoud. Ondernemersdoolhof “Het Ondernemersdoolhof zet aan tot nadenken over je eigen en andermans business”, zegt coach Hilde van den Heuvel van bureau wat:. Zij ontwikkelde het spel een aantal jaar geleden samen met een collega, in eerste instantie als een verzameling quizvragen voor bezoekers van een beurs. Het concept sloeg zo goed aan, dat de twee besloten er een echt spel van te maken. Het Ondernemersdoolhof heeft inmiddels een vaste plek veroverd tijdens de intervisiebijeenkomsten en strategische sessies die Van den Heuvel begeleidt. Volop inspiratie Voor de deelnemers aan de Nieuwjaarsduik leverde het spel in ieder geval volop inspiratie op om met frisse moed aan 2020 te beginnen. Proost! Meer weten? Meer weten over het Ondernemersdoolhof? Kijk hier. Het hele jaar inspiratie opdoen voor jouw onderneming? Word lid van Soest Netwerkt.

Evenement

Bier proeven in warme kerstsfeer

Van fris en blond tot donker, stevig en gerijpt op een Schots whiskeyvat. Leden van Soest Netwerkt konden op 18 december allerlei speciaalbieren van de brouwers van Swarte Os proeven. Een feestelijke avond met lekkere hapjes, drankjes en geanimeerde gesprekken. Bij Swarte Os maken ze bier zoals honderden jaren geleden: puur natuur, zonder, toevoegingen, en niet industrieel gefilterd. De brouwerij dankt zijn naam aan een herberg uit de zestiende eeuw, geleden nabij de Eem tussen Soest en Baarn. Het bier dat er vandaag de dag uit het vat stroomt, is verkrijgbaar in diverse winkels, maar: “Bier brouwen is voor ons in de eerste plaats een hobby”, vertelde oprichter Paul de Coninck van Swarte Os. Vier speciaalbieren Deelnemers aan het kerst-event op 18 december konden vier speciaalbieren proeven: Swarte Os 6, Swarte Os 8 en Swarte Os 10, en de nieuwste creatie Swarte Os Barrel Edition 1, gerijpt op een origineel Schots whiskeyvat en pas sinds 2019 verkrijgbaar. De creaties werden geserveerd met bijpassende hapjes, bereid door Yvonne Diender van Happa’s en Tapa’s. Bekijk het video verslag  Lid worden Lid worden van Soest Netwerkt? Stuur een berichtje naar info@soestnetwerkt.nl. We nemen dan snel contact met je op.

Word ook vriend van Soest Netwerkt en geniet van de voordelen

Meer informatie
  • Lokaal

    Soest en directe omgeving. Zo lokaal is onze schaal. Ondernemers uit dezelfde omgeving die elkaar inspireren. Een ‘avondje Soest Netwerkt’ leert je al snel de grote diversiteit aan ondernemers en dorpsgenoten kennen. Een aanrader!

  • Persoonlijk

    Als je vriend wordt van ons netwerk heten we je persoonlijk welkom en vertellen we je uitgebreid over de voordelen en onze jaarlijkse activiteiten. Daarna zien we je graag op een aanstaande informele bijeenkomst waarbij je een groot deel van onze vrienden persoonlijk leert kennen.

  • Laagdrempelig

    Bij ons geen snelle deals, maatpakken of hoge instapprijzen. Voor 125 euro per jaar ben je vriend en krijg je een mooie mix aan activiteiten voorgeschoteld. Je hoeft ook niet via iemand aangedragen te worden. Wil je het verhaal eerst eens persoonlijk horen? Neem dan contact op met één van onze bestuursleden.

Van, voor en door zelfstandige ondernemers

Soest Netwerkt is een netwerk van, voor en door zelfstandige ondernemers in Soest en directe omgeving. We organiseren maandelijks leerzame en gezellige activiteiten met als doel om de onderlinge samenwerking en kennisuitwisseling tussen lokale ondernemers te versterken.

Ontdek ons netwerk en kom eens persoonlijk kennismaken tijdens een van onze activiteiten. Je bent van harte welkom!

70+Ingeschreven
leden

10Evenementen
per jaar

2+Bedrijfsbezoeken
per jaar