Ondernemers helpen ondernemers: Heb je een hulpvraag, bied je hulp aan of wil je jouw initiatief onder de aandacht brengen? soestvoorsoest.nl

Actueel

Zakelijk Soest
Actueel

Maatregelen ter ondersteuning van ondernemers in Soest

Op de website van Zakelijk Soest staat een brief van wethouder van Aalst die is uitgestuurd aan ondernemers. Mocht je deze nog niet hebben ontvangen en/of gelezen dan kan je dat daar alsnog doen. Lees hier het artikel en de brief

Soest Netwerkt Spotlight
Spotlight vriend

In the spotlight: Bep van Rijn

“Ik ben geboren en opgegroeid in Boskoop en naar de middelbare school in Gouda gegaan. Daarna heb ik 25 jaar gewoond in een klein dorpje in Brabant. Toen mijn laatste kind het huis uit was, ben ik naar het midden van het land verhuisd. Ik heb eerst twee jaar in Baarn gewoond en ben daarna verhuisd naar Soest. Ben je altijd al ZP-er geweest? “Nee, ik heb eerst jaren in loondienst gewerkt. Daarna ben ik dertien jaar thuis geweest om intens van mijn vier kinderen te genieten. Toen die groot genoeg waren, ben ik weer in loondienst gegaan. Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt als controller / boekhouder. Sinds december 2013 ben ik zelfstandig ondernemer.” Hoe heet je bedrijf? “Mijn bedrijf heet Bureau V, waarbij de V staat voor vertrouwde vakkundigheid. Ik verzorg administratieve en fiscale diensten voor kleine en grote ondernemers, van schoonheidssalon en blogger tot barista, coach, zorgmedewerker en innovatieve start-up. Daarnaast geef ik advies over het boekhoudprogramma MoneyBird. Ik geniet van de afwisseling in mijn werk en van de bevlogenheid van mijn klanten. Ik ben nieuwsgierig en leer graag bij, of het nu gaat over wat mensen beweegt of om de laatste wijzigingen in de inkomstenbelasting.” Welke kernwoorden typeren jou en je bedrijf? “Accuraat-Belasting-Analyse-Structuur-Administratie-Boekhouding-Flexibel.” Waarom ben je lid geworden van Soest Netwerkt? “Ik vind de bijeenkomsten interessant en probeer ze als het even kan bij te wonen. Ik kom er altijd met frisse ideeën vandaan. Daarnaast biedt Soest Netwerkt me ook een stuk gezelligheid, via ‘collega’s’ waarmee ik kennis en ervaringen kan uitwisselen. Netwerken is iets van de lange adem; je moet niet denken dat je morgen meteen resultaat ziet van je inspanningen vandaag. Maar op de langere termijn kun je mensen met elkaar verbinden en verder helpen.” Welke hobby’s heb je? “Er zijn veel dingen die ik leuk vind, van hardlopen en schilderen tot naar het theater gaan, wandelen en het bijwonen van concerten. Als lid van Atletiekvereniging Pijnenburg ga ik regelmatig met een groepje het bos in; niet in mijn eentje, want dan ren ik mezelf voorbij. We lopen tussen de acht en tien kilometer op een avond. Vanaf de atletiekclub loop je zo de duinen en het bos in, heerlijk! Leden van Soest Netwerkt die net als ik van moderne kunst houden, raad ik aan het Van Abbe museum in Eindhoven eens te bezoeken. Daar hebben ze kunstwerken waar je van alles mee mag doen, erin gaan staan bijvoorbeeld. Ook een aanrader met kinderen.” Later, dan …. wil ik groot zijn “Mijn kinderen zijn al volwassen, maar zelf voel ik me soms nog steeds een kind. Er blijven altijd dingen die anders of beter kunnen. ‘Later, dan…’ vind ik trouwens een leuke vraag om een netwerkgesprek mee te openen.” Wat moeten de mensen verder nog over jou weten? “Ik ben een optimist en zie de zon altijd schijnen.”

Paul Martens overleden
Actueel

Paul Martens overleden

De Soester Zakenkring treurt om het overlijden van Paul Martens. Voorzitter Judith de Pagter van de Soester Zakenkring noemt Martens de 'Haarlemmer Olie' van het Soester bedrijfsleven. Afgelopen vrijdag overleed hij. Paul Martens werd 70 jaar. De uitvaart vindt, vanwege het coronavirus, in besloten kring plaats. Wij zullen Paul Martens erg missen en wij hebben de ambitie om in zijn geest ons bestuurswerk voor de Soester Zakenkring voort te zetten. Paul bedankt! Namens het bestuur van de Soester Zakenkring, Judith de Pagter, voorzitter (ex-voorzitter Soest Netwerkt) Lees het volledige artikel: https://soestercourant.nl/lokaal/mensen/paul-martens-overleden-691605

Pitchen 18 februari 2020
Evenement

Pitchen is een connectie maken

Een pitch is geen monoloog, maar het begin van een goed gesprek, zo benadrukken ze bij de Pitch Academy al jaren. Het was ook de boodschap tijdens de bijeenkomst van Soest Netwerkt op 18 februari 2020. Het werd een bruisende, interactieve avond met vol inzichten, waardevolle feedback en humor. De prijs voor de beste pitch ging naar Angelique Dirkse van Ibiza Flags. “Maak een connectie met je publiek” Van verkoop- tot projectpitch en van crowdfunding- tot sollicitatiepitch: pitches zijn er in soorten en maten. Maar ze hebben allemaal hetzelfde doel: een connectie maken. “Het is de kunst een ander binnen korte tijd te enthousiasmeren en nieuwsgierig te maken. Kopen doe je niet binnen één minuut. Maar je beslist wel of je het gesprek met iemand aan wilt gaan”, aldus Judith de Pagter, samen met Hans de Leur en Lisette de Jong organisator van de avond. Duidelijke call-to-action De Pagter benoemde een aantal belangrijke do’s en don’t bij het geven van een pitch. “Verwerk je sterke kanten in je verhaal, focus op de hoofdlijnen en formuleer een duidelijke call-to-action”, illustreerde ze. Houd je aan de beschikbare tijd, mijd vakjargon of moeilijke termen, en dreun je pitch vooral niet op zonder oog voor je publiek. Je houden aan de tijd - 60 seconden tikken wel heel snel weg - is nog best lastig, zo merkten de deelnemers. Ze moesten in kleine groepjes een pitch maken voor producten als een elektrische tandenborstel en zonnepanelen, en gingen daarna aan de slag met de presentatie over hun eigen onderneming. Sprekende voorbeelden Aan originaliteit geen gebrek bij de Soester ondernemers: het publiek kreeg prikkelende vragen voor zijn kiezen en een groepje verzon zelfs een heel nieuw type tandenborstel. Ook de pitches van de individuele ondernemers mochten er zijn, met sprekende voorbeelden en overtuigende argumenten. De prijs voor de beste ondernemerspitch ging naar Angelique Dirkse van Ibiza Flags (www.ibizaflags.nl). Met een verhaal vol wapperende vlaggen en duurzame decoraties wist zij het publiek in een minuut te overtuigen van de kracht van haar bedrijf. Een welverdiende eerste plek, aldus de jury, zeker omdat ze de nieuwe inzichten van de avond meteen had verwerkt in haar pitch. Pitch Academy Meer weten over het geven van een goede pitch? Kijk eens op de website van de Pitch Academy (www.pitchacademy.nl) Bekijk de video en foto's. Videoverslag  Foto's

Actueel

Nieuwjaarsduik Soest Netwerkt: “Het ondernemersdoolhof daagt uit tot zelfreflectie”

Wat heb je liever: 24/7 bereikbaar zijn of een boze klant? Dit was slecht nog maar een van de prikkelende vragen die ondernemers voorgeschoteld kregen tijdens de Nieuwjaarsduik van Soest Netwerk op 8 januari 2020. Zij speelden samen het Ondernemerdoolhof, ontwikkeld door businesscoach Hilde van den Heuvel. “Dit spel heeft me aan het denken gezet”, aldus een van de deelnemers. Het is warm en knus in de bibliotheek van brasserie de Soester Duinen. Bijna twintig ondernemers zitten in groepjes gebogen over een speelbord met pionnen en kaartjes met gekleurde symbolen erop. Op de kaartjes staan vragen die gaan over thema’s die bepalend zijn voor het succes van een ondernemer: strategie, volhouden, doel, analyse, uitvoeren, kern en stilstaan. De deelnemers aan het spel gooien om beurten met de dobbelsteen en beantwoorden daarna een vraag. Bijvoorbeeld of je ideale klant wel of juist niet op je moet lijken. En wat je kunt leren van concurrenten in je vakgebied. Zelfinzicht Het beantwoorden van de vragen leidde tot stevige discussies, lachsalvo’s en vooral: zelfinzicht. Zo realiseerde een deelnemer zich dat een hoger uurtarief niet alleen goed is voor je portemonnee, maar ook bijdraagt aan een overtuigend voorkomen. Een ander besefte dat hij processen alleen goed kan begeleiden als hij ook kennis heeft van de inhoud. Ondernemersdoolhof “Het Ondernemersdoolhof zet aan tot nadenken over je eigen en andermans business”, zegt coach Hilde van den Heuvel van bureau wat:. Zij ontwikkelde het spel een aantal jaar geleden samen met een collega, in eerste instantie als een verzameling quizvragen voor bezoekers van een beurs. Het concept sloeg zo goed aan, dat de twee besloten er een echt spel van te maken. Het Ondernemersdoolhof heeft inmiddels een vaste plek veroverd tijdens de intervisiebijeenkomsten en strategische sessies die Van den Heuvel begeleidt. Volop inspiratie Voor de deelnemers aan de Nieuwjaarsduik leverde het spel in ieder geval volop inspiratie op om met frisse moed aan 2020 te beginnen. Proost! Meer weten? Meer weten over het Ondernemersdoolhof? Kijk hier. Het hele jaar inspiratie opdoen voor jouw onderneming? Word lid van Soest Netwerkt.

Evenement

Bier proeven in warme kerstsfeer

Van fris en blond tot donker, stevig en gerijpt op een Schots whiskeyvat. Leden van Soest Netwerkt konden op 18 december allerlei speciaalbieren van de brouwers van Swarte Os proeven. Een feestelijke avond met lekkere hapjes, drankjes en geanimeerde gesprekken. Bij Swarte Os maken ze bier zoals honderden jaren geleden: puur natuur, zonder, toevoegingen, en niet industrieel gefilterd. De brouwerij dankt zijn naam aan een herberg uit de zestiende eeuw, geleden nabij de Eem tussen Soest en Baarn. Het bier dat er vandaag de dag uit het vat stroomt, is verkrijgbaar in diverse winkels, maar: “Bier brouwen is voor ons in de eerste plaats een hobby”, vertelde oprichter Paul de Coninck van Swarte Os. Vier speciaalbieren Deelnemers aan het kerst-event op 18 december konden vier speciaalbieren proeven: Swarte Os 6, Swarte Os 8 en Swarte Os 10, en de nieuwste creatie Swarte Os Barrel Edition 1, gerijpt op een origineel Schots whiskeyvat en pas sinds 2019 verkrijgbaar. De creaties werden geserveerd met bijpassende hapjes, bereid door Yvonne Diender van Happa’s en Tapa’s. Bekijk het video verslag  Lid worden Lid worden van Soest Netwerkt? Stuur een berichtje naar info@soestnetwerkt.nl. We nemen dan snel contact met je op.

Bedrijfsbezoek uwHifi Choice
Bedrijfsbezoek

Bedrijfsbezoek Uw Hifi Choice

Sssst, luister! Je kunt de stiltes naast de tonen horen. Dat was zo’n beetje de indruk die bij mij achter gebleven is van de indrukwekkende avond bij Uw Hifi Choice op 11 november 2019 aan de Van Weedestraat in Soest. Met een kleine 20 Vrienden van Soest Netwerkt werden we op bijzondere wijze onthaald door gastheren Mark, Ruben en Tobias. Niet alleen onze oren werden gestreeld met natuurlijk muziek en enthousiaste en interessante verhalen over het bedrijf, maar ook de inwendige mens werd met een hapje en drankje verwend. “En dan te bedenken dat het afgelopen nacht 4 uur geworden is na ons 16-jarig jubileumfeest”, vertelde Ruben. “Een groots feest, waarbij wij ook aandacht vroegen voor het goede doel ‘Charity: water’. Opgeschoten jongelui Mark en Ruben zijn ooit begonnen als opgeschoten jongelui, met een passie voor hard en snel, met het inbouwen van woofers en speakers op scooters. Daarna ontwikkelden zij zich tot het inbouwen van speakers en carkits in auto’s. Uiteindelijk zijn ze – nu dus 16 jaar geleden - de RMR Soundsystems gestart. Onder de vleugels van de RMR Soundsystems is een jaar of vijf geleden de winkel Uw Hifi Choice in Soest aan de Van Weedestraat, op de plek waar ooit De Gouden Snaar was gevestigd, geopend. Geluidssystemen voor evenementen, feesten en thuis Naast de verkoop in de winkel van allerhande geluidssystemen, luidsprekers, televisie en homecinema voor evenementen en thuisgebruik, biedt de onderneming ook geluidsoplossingen voor evenementen en feesten. Dit onder de noemer van Audioboys. Ik noem specifiek de term geluidsoplossingen, want het aanbod van Uw Hifi Choice gaat ver voorbij het dockingstation met een speakertje en een subwoofertje. Mark en Ruben hebben ons hun paradepaardje, het Do-maru designpaneel voor aan de wand gedemonstreerd. In dit paneel zitten alle audio- en videocomponenten onzichtbaar verwerkt, waarbij de geluidskwaliteit natuurlijk perfect is. Zij bieden hoogwaardige audio en video voor in huis, waarbij alle comfort en zintuigelijke waarneming thuis geoptimaliseerd wordt met domotica en huisautomatisering, oftewel inclusief “Smart Living”. Bijzondere muziekervaring Tijdens de demonstratie in hun winkel van de geluidsapparatuur konden we, zittend als in een bioscoop, genieten van de indrukwekkende zuiverheid, lichtheid maar vooral volheid van de afgespeelde muziek. Door de vakkennis van Mark en Ruben werd het ons duidelijk dat de ervaring die je bij een goed en vakkundig geplaatst geluidssysteem ondergaat, mijlenver uitstijgt boven de vlakke muziektonen uit je koptelefoontje in je mobiele telefoon of je speakertjes van de TV. Mark vertelde dat zij graag op afspraak geïnteresseerde klanten ontvangen, zodat de apparatuur de avond ervoor al klaargezet kan worden. “De snoertjes en apparaten kunnen dan even rusten, waardoor de geluidskwaliteit nog veel beter wordt.”

Hans de Leur - Bestuurslid
Soest Netwerkt

Hans de Leur: nieuw bestuurslid Soest Netwerkt

Ervoor zorgen dat de buitenwereld Soest Netwerkt en haar leden nog beter kan vinden. Dat is de ambitie van Hans de Leur, management consultant en sinds november het zesde bestuurslid van de netwerkorganisatie. Hans vertegenwoordigt Soest Netwerkt binnen de Soester Zakenkring en stippelt samen met de andere bestuursleden de koers uit voor de komende jaren. “Ik ging met mijn vrouw mee naar een bijeenkomst van Soest Netwerkt en was meteen gecharmeerd door de informele sfeer,” vertelt hij. Hans werd een paar maanden geleden lid en voordat hij het wist, had hij een bestuursfunctie te pakken. “Voorzitter Vincent Aalbers stelde voor dat ik mijn ideeën over doelstellingen en kernwaarden van de organisatie verder zou uitwerken in het bestuur.” Middel of doel Een van de valkuilen van een zzp'ers-collectief is dat het middel - het netwerk – verwordt tot doel, weet Hans. Als management consultant komt hij dergelijke situaties vaak tegen bij opdrachtgevers. “Denk bijvoorbeeld aan vergaderingen die elke week terugkomen, terwijl ze hun oorspronkelijke doel allang niet meer dienen.” Producten en diensten verkopen, dat is waar het voor elke ondernemer uiteindelijk om draait. “Ik denk dat we onze leden nog nadrukkelijker en kunnen helpen zichzelf te profileren naar de buitenwereld toe,” zegt hij. “Onze nieuwe website is daar een uitstekend vehikel voor. Het is wel zaak dat potentiële klanten deze daadwerkelijk bezoeken en hier snel de dienst of expertise vinden die ze nodig hebben.” Actieve betrokkenheid Elkaar aan werk helpen vraagt ook om actieve betrokkenheid van de leden. “Alleen als we elkaar regelmatig zien op bijeenkomsten komen we er echt achter wat we elkaar te bieden hebben,” benadrukt hij. Hans kijkt positief naar de toekomst: “Het lijkt me geweldig als we straks meer opdrachten binnenhalen via de website en dankzij aanbevelingen van andere Vrienden. Natuurlijk met behoud van datgene wat Soest Netwerkt zo aantrekkelijk maakt: de fijne, inspirerende sfeer.”

Business Boost 8 oktober 2019
Evenement

Verslag Business Boost op 8 oktober 2019

Bijna twintig leden van Soest Netwerkt verzamelden zich op dinsdag 8 oktober in Museum Soest voor de Business Boost, die dit jaar voor de tweede keer werd georganiseerd. De opdracht: geef een pitch van een minuut over wat je doet, wat je te bieden hebt en aan wie. En geef in die pitch zo concreet mogelijk aan naar wie of wat je op zoek bent. ‘Maak tastbaar wat je als ondernemer te bieden hebt’ Tastbaar maken wat jij als ondernemer je publiek te bieden hebt. Dat is het geheim achter een krachtige pitch, zo was de boodschap tijdens de Business Boost die Soest Netwerk op 8 oktober 2019 organiseerde. Fotografe Ilona van Egdom wist als geen ander hoe je dat doet. Zij werd verkozen tot beste pitcher van de avond. Effectieve zoekvraag formuleren Neerzetten waar hun onderneming voor staat ging de meesten goed af. Maar voor sommigen bleek het lastig om een concrete zoekvraag te formuleren, aldus Vincent Aalbers, voorzitter van Soest Netwerkt en medeorganisator van het evenement. Effectieve zoekvragen zijn SMART: specifiek, meetbaar, actueel, realistisch en tijdgebonden. Denk bijvoorbeeld aan ‘ik zoek minstens 5 bedrijven in een straal van 20 kilometer van Soest die willen investeren in mijn zonnepanelen.’ Beste pitcher: Ilona van Ekdom Een deelnemer die als geen ander wist hoe je moest pitchen was fotografe Ilona van Egdom. Zij ging in gesprek met het publiek en stelde vragen waar mensen zich in herkenden, zoals ‘Zie jij op social media ook zoveel pasfoto’s voorbij komen waarin de je de passie van de ondernemer niet herkent’. En: ‘Hoe tevreden ben je over je eigen foto?’ Om meteen daarna te benadrukken dat zij precies daarom portretten maakt waarop ondernemers goed uit de verf komen. Van Egdom werd verkozen tot de beste pitcher van de avond en kreeg als cadeau het boek Gezond naar 115 uitgereikt, geschreven door een andere Vriend van Soest Netwerkt: Lisette de Jong. Er zijn al plannen voor een vervolgsessie van Boost your business. “Hoe vaker je een pitch geeft, hoe gemakkelijker het gaat en hoe overtuigender je verhaal”, zegt Vincent. “En daarbij is het ook gewoon heel leuk om weer eens van elkaar te horen waar we mee bezig zijn. Van salarisadvies tot woonbegeleiding voor ouderen: we hebben als Soester ondernemers veel moois te bieden.” Jaarprogramma 2020 Het jaarprogramma van SoestNetwerkt voor 2020 verschijnt binnenkort op de site. Ideeën? Ken jij een leuke spreker voor de volgende editie van Boost your Business? Of heb je andere ideeën voor de opzet van het evenement? Laat het ons weten.

Business boost
Evenement

Boost jouw business!

Boost je business: 8 oktober 2019 in Museum Oud Soest Leren hoe je een krachtige pitch neerzet over jouw bedrijf? Op zoek naar leads voor nieuwe klanten? Is je bedrijfspresentatie aan een opfrisbeurt toe? Kom dan op 8 oktober naar de Business Boost van Soest Netwerkt. Van pitch naar nieuwe klant Na een introductie door Vincent Aalbers en Judithde Pagter oefen je met je eigen pitch: waar sta je voor, wat doe je en naar wie ben je op zoek? Je presenteert je verhaal aan de andere deelnemers, die je niet alleen feedback geven, maar ook namen van potentiële klanten voor jouw bedrijf of andere relaties die jou naar nieuwe klanten kunnen leiden. De ondernemer met de beste pitch wint een prijs en na afloop is er een gezellige borrel. Tip: neem een stapel visitekaartjes mee. Aanmelden Heeft jouw business ook een boost nodig? Laat je inspireren tijdens deze interactieve avond van Soest Netwerkt. Meld je hier aan voor dit evenement. Soest Netwerkt Business Boost, dinsdagavond 8 oktober, Museum Oud Soest. Inloop vanaf 1930 uur, 2200 uur borrel, 2230 uur einde.

123

Word ook vriend van Soest Netwerkt en geniet van de voordelen

Meer informatie
  • Lokaal

    Soest en directe omgeving. Zo lokaal is onze schaal. Ondernemers uit dezelfde omgeving die elkaar inspireren. Een ‘avondje Soest Netwerkt’ leert je al snel de grote diversiteit aan ondernemers en dorpsgenoten kennen. Een aanrader!

  • Persoonlijk

    Als je vriend wordt van ons netwerk heten we je persoonlijk welkom en vertellen we je uitgebreid over de voordelen en onze jaarlijkse activiteiten. Daarna zien we je graag op een aanstaande informele bijeenkomst waarbij je een groot deel van onze vrienden persoonlijk leert kennen.

  • Laagdrempelig

    Bij ons geen snelle deals, maatpakken of hoge instapprijzen. Voor 125 euro per jaar ben je vriend en krijg je een mooie mix aan activiteiten voorgeschoteld. Je hoeft ook niet via iemand aangedragen te worden. Wil je het verhaal eerst eens persoonlijk horen? Neem dan contact op met één van onze bestuursleden.

Van, voor en door zelfstandige ondernemers

Soest Netwerkt is een netwerk van, voor en door zelfstandige ondernemers in Soest en directe omgeving. We organiseren maandelijks leerzame en gezellige activiteiten met als doel om de onderlinge samenwerking en kennisuitwisseling tussen lokale ondernemers te versterken.

Ontdek ons netwerk en kom eens persoonlijk kennismaken tijdens een van onze activiteiten. Je bent van harte welkom!

70+Ingeschreven
leden

10Evenementen
per jaar

2+Bedrijfsbezoeken
per jaar